Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj české tabákové reklamy
Štichová, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Chromý, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce přistupuje ke konzumování tabáku jako k určitému kulturnímu fenoménu, protože od doby, kdy byla tabáková rostlina přivezena do Evropy, se její užívání rozšířilo na všechny kontinenty a stalo se součástí většiny vyspělých civilizací. Teoretickým východiskem práce je fakt, že stejně jako není kultura konstantní entitou, společenský názor na tabák se měnil, od víry v jeho léčivé účinky až k jeho stigmatizaci. Vlastní práce je rozdělena do čtyř základních kapitol - první tři se snaží zasadit kouření do kontextu reklamní komunikace a usilují o seznámení čtenáře s obecnějšími specifiky vybraného tématu; poslední kapitola je nejrozsáhlejší, neboť prezentuje výzkumnou část práce, kterou je sémiotická analýza tabákových reklam z vybraných periodických publikací (z novin a časopisů), jež vycházely v Československu od 20. let do 50. let dvacátého století. Primárním cílem je blíže specifikovat verbální i vizuální znaky, jenž reklamní tvůrci používali pro vytváření ideologických implikací svých reklam (dekódování znaků a interpretace jejich významů), sekundárně je přibližován dobový reklamní kontext propagování tabáku (jaké produkty a značky se nabízely, na jaké cílové skupiny se inzerce soustředila, na čem byla založena argumentace). Metodologicky je částečně navázáno na práci Jana...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.